Wiedza Człowiek Emocje Euforia
-Włocławskie Centrum Edukacji Ekologicznej
   

Wirtualna ścieżka edukacyjna utrzymywana jest w ramach programu edukacyjnego Wiedza Człowiek Emocje Euforia, finansowanego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu z Regionalnego Programu Priorytetowego Edukacja Ekologiczna 2025.

Realizowany przez Włocławskie Centrum Edukacji Ekologicznej projekt Wiedza Człowiek Emocje Euforia skierowany jest do dzieci, młodzieży, dorosłych i słuchaczy uniwersytetów III wieku.

Program ma na celu:
-podniesienie poziomu świadomości ekologicznej społeczeństwa,
-dochodzenie do nowej wiedzy poprzez odkrywanie,
-obserwowanie zjawisk i stawianie pytań oraz wyszukiwanie odpowiedzi zgodnie z metodologią naukową,
-kształtowanie umiejętności rozumowania i wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych sytuacjach codziennego życia,
-poznanie najbliższego środowiska przyrodniczego oraz uwrażliwienie odbiorców na sprawy dziejące się w otaczającym środowisku,
-zdobycie wiedzy na temat kształtowania i wpływu działalności człowieka na otaczające środowisko, w tym zmiany w występujących gatunkach zwierząt i roślin, jak również wpływu człowieka na krajobraz.

Wirtualna ścieżka edukacyjna, a także aplikacja mobilna jest częścią warsztatów, które ze względu na swoją formę (zajęcia terenowe i mieszane) mogą być realizowane na jej terenie.

Wirtualna ścieżka obejmuje 10 punktów edukacyjnych:
      1. Ławeczka M. Skłodowskiej - Curie i panorama naturalnej doliny rzeki nizinnej
      2. Ryby rzeki Wisły
      3. Europejska Sieć Ekologiczna Natura 2000 w dolinach rzek – ochrona siedlisk i gatunków
      4. Zderzenie dwóch rzek – ujście Zgłowiączki do Wisły
      5. Drzewa, ptaki i budowla hydrotechniczna - próg piętrzący na rzece Zgłowiączce
      6. Pan Sienkiewicz i różany ogród
      7. Dolina rzeki Zgłowiączki – przyroda rzeki i skarpy
      8. Zgłowiączka
      9. Kwietna łąka
      10. Śmieszny staw - oczko

Ścieżkę możemy zwiedzać indywidualnie lub grupowo. Można korzystać z zamieszczonych opisów wykorzystując zlokalizowane na słupkach kody QR jak również korzystać z aplikacji Mindtripper Lite.

Projekt zrealizowany został ze środków: